Opslagruimte huren: 3 tips voor ondernemers

Opslagruimte huren is voor veel ondernemers interessant. Het biedt bijvoorbeeld extra ruimte voor winkelvoorraad, bedrijfsmiddelen of voor retouren. Bij de huur van een garagebox of opslagbox krijgt u te maken met verschillende kosten. Waar moet u nog meer opletten? Onderstaand de 3 beste tips bij het zakelijk huren van opslagruimte.

Tip 1: opslag voor bedrijven (ondernemers)

Wat is het verschil tussen opslag voor bedrijven of particulieren? Dit heeft vooral met de wensen van de ondernemer te maken. De ondernemer wil ten alle tijden bij de voorraad of goederen kunnen, de opslagruimte moet goed bereikbaar zijn, er moet een mogelijkheid zijn tot overdekt laden/ lossen, aanwezigheid van een lift is een pré en optimale beveiliging is onmisbaar.

(Web)winkelvoorraad of bedrijfsmiddelen opslaan? Kies dan altijd voor een vorst- en vochtvrije ruimte. Hierdoor blijven goederen optimaal beschermd tegen schimmelvorming en vochtschade. Let goed op de aanwezigheid van beveiligingscamera's, maar ook een persoonlijk toegangscode en een goed slot. Het is uiteraard niet de bedoeling dat er reservesleutels in omloop zijn, anders dan bij u zelf of uw medewerkers.

Tip 2: ruimte berekenen en mogelijkheid tot uitbreiding

De (kleine) ondernemer zal vooral op de kosten letten. Om op huurkosten te besparen is het belangrijk de benodigde opslagruimte te berekenen. Maak hiervoor gebruik van de ruimtecalculator. Deze werkt heel eenvoudig: voer het aantal dozen in en de ruimtecalculator bekijkt welke opslagruimte hier het beste op aansluit. Bij Stoor bent u altijd van harte welkom om vooraf te komen kijken naar de verschillende opslagruimtes die wij aanbieden.

De belangrijkste doelstelling van een bedrijf is groei. Om dit te realiseren is uitbreiding nodig. Hoe zit het met een grotere (web)winkelvoorraad of extra bedrijfsmiddelen? Zorg dat een opslagruimte altijd uitbreidbaar is. Dit kan door het huren van een extra opslagbox, maar ook door over te stappen naar een grotere opslagruimte. Is dit bij dezelfde verhuurder mogelijk? Dat is mooi meegenomen.

Tip drie: kosten en fiscale aftrekposten

Hoe zit het met de kosten voor huur van een opslagruimte? Wie zakelijk huurt, krijgt te maken met de huurprijs en omzetbelasting (BTW). De betaalde BTW is direct aftrekbaar volgens de Voorbelasting BTW Aangifte. De kosten voor huur zijn op te voeren als bedrijfskosten, aftrekbaar van de winst die de onderneming maakt. Hierdoor betaalt u uiteindelijk minder inkomstenbelasting. Gaat u over van zakelijk naar particulier huren van opslagruimte? Dan vervalt de regeling met betrekking tot de omzetbelasting.

Zakelijk opslagruimte huren: zo eenvoudig is het

Met bovenstaande 3 tips is het heel eenvoudig on de juiste opslagruimte te vinden. Hieronder volgen nog enkele korte tips:

  • Zorg voor 24/ 7 toegang tot de opslagruimte
  • Reserveer tijdig een opslagruimte
  • Let op klimaatbeheersing
  • Bekijk de beveiliging (bewakingscamera’s, alarmsysteem)
  • Neem bij het afsluiten van een huurcontract altijd legitimatie en uittreksel KVK mee
  • Vraag naar de algemene huurvoorwaarden
  • Vraag naar de opzegtermijn

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws en ontwikkelingen

Stadhoudersmolenweg 51,
7317 AW Apeldoorn
055 - 576 0820
Verbindt met ons
Copyright © Alle Rechten Voorbehouden door Stoor | Algemene Verhuurvoorwaarden | Privacy Statement | FAQ
Prijs opvragen
envelopephone-handsetphonepointer-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram